God start for J16 i Eliten

Etter 2-1 seier over Austrått på bortebane forrige helg så var det en spent gjeng som reiste sørover denne søndagen for å møte Klepp. Klepp som er flaggskipet for damefotballen i Rogaland hadde åpnet høstsesongen med to seierar for J16 laget sitt.

Kampen skulle gå på stadion, så selv om det var litt glissent på tribunen så var det stas J

Det stod 0-0 etter en jevn første omgang, ingen store målsjangser til noen av laga, men Klepp var fysisk sterke og hakket tøffare i duellane en våre jenter.  Jentene hadde uansett fått trua på at det var muligt å reise hjem med poeng så dei bretta opp armane og trødde til i 2. omgang.

Et lite stykke ut i 2. omgang fikk Oda Wannberg sjangsen og hun lot seg ikke be to ganger, ballen føyk i nettet til ellevill jubel både fra spillere og ledere. Jentene var ikke fornøyd med dette, kjempa på videre, og når dommeren blåste av kampen stod det 4-0 til Skjoldar. Då hadde Frida Haraldseid, Oda Wannberg og Stina Nordtveit scora dei 3 siste måla.

I dag var jentene veldig effektive foran mål, og med god kontroll bakover så fikk Marie en roligere dag på jobb en forventet. Kjempebra jobba av jentene J