Ny seier for A-laget!

Kveldens kamp på Hatteland Stadion endte med storseier for A-laget, som forøvrig spilte i hvitt og blått for anledningen.

Skjoldar/Vats – Haugaland FK 7-2 (3-2)

En av to kamper denne uka, hvor Dag Inge og Harald har tatt ut to hele og ulike tropper til hver kamp. Vi har altså mange spillere å ta av i år. Kveldens kamp ble en eneste stor opptur, og de mange unge spillerne bidro til god underholdning mot en Haugaland-lag som vi ikke klarte å slå i fjorårets sesong. Likevel var det Haugaland som trakk den første kula på kuleramma, 0-1 kom etter et oppspill i bakrom på en høytstående forvar. Første omgang skulle likevel bli, kaptein for kvelden, Trygve «Gullfot» Melands store omgang. Først serverer han et ferdigscoret innlegg på hodet til Vegard Nordtveit, 1-1. Deretter blir en corner fra samme side, av samme mann, ekspedert i mål av en for kvelden meget energisk Claus Haraldseid. 2-2 kommer etter litt klabb og babb på en corner. Like før pause setter Trygve inn 3-2 på et lurt frispark av Svein Haldor Skare. Til pause: Skjoldar/Vats Trygve Gullfot – Haugaland FK 3-2.

I pausen blir Sveinung Kalstveit og debutant Morten Håland byttet ut til fordel for Simen Rossebø og Halvor «Stridsvogn» Bakkevold. Nevnte Halvor viser muskler og skaffer straffe et stykke ut i andre omgang. Straffen blir tildelt Simen Rossebø (treningskampfenomen) som sikkert scorer sitt første mål for Skjoldar/Vats på seniornivå. Kjekt for ongane`!
Skjoldar/Vats fortsetter å spille Haugaland ut av Hatteland Stadion og opp i barnebassenget i Vindafjordhallen, og skaffer seg en corner. Cornerekspeditør Kristian Aass ser Robert på et sugende bueløp (som forøvrig må ha vært via Åmsosen), 5-2 fra bakre stolpe!  Så til kveldens beholdning; Claus drar frem en målgivende pasning fra smågodthylla på Nonslid til Kristian som elegant setter inn 6-2. 7-2 kommer etter et gjennomspill hvor Halvor og Svein Haldor kommer i bakrommet, og sistnevnte banker ballen lavt i mål bak en forfjamset Haugalandkeeper.

Alt i alt en kjempekamp av et noe redusert lag, og 7 forskjellige målscorere viser prov på et velfungerende lag.

Neste kamp denne uka blir på onsdag, også det på Hatteland Stadion, mot et sterkt Skåneviklag. Møt opp kl. 19:00!

For interesserte: Mannen med Vindafjords heftigste slegge av et høyrebein, Einar Myhre, sørget for liveoppdatering på facebook:

Einar Nesheim Myhre Følgende lag stiller fra start: Bernt - André, Robert, Martin, Morten - Aass, Claus, Vegard N, Trygve - Svein, Sveinung

Einar Nesheim Myhre Lite å skriva him om di første 5. Skjoldar/Vats med initiativet.

Einar Nesheim Myhre 0-1. Lång ball går gjønå alt og alle og haugaland sette enkelt inn 0-1

Einar Nesheim Myhre 1-1. Glimrende innlegg av Trygve ette forarbeid av sveinung som Vegard heade enkelt i lengste.

Einar Nesheim Myhre Haugaland småfarlige på di siste dødballane men d blir ingenting ut av.

Einar Nesheim Myhre 2-1. Trygve med god corner på pannen t Claus så heade enkelt i krysset.

Einar Nesheim Myhre 2-2. Klabb å babb itte corner ende med at haugaland sette ballen imål fra 7-8 meter.

Einar Nesheim Myhre 3-2. Trygve sette inn 3-2 itte lurt frispark av Svein.

Einar Nesheim Myhre Pause slutt. Halvor og Simen. Inn for Morten og Sveinung.

Einar Nesheim Myhre 4-2. Simen straffe. Halvor blir felt og Aass gir(!) fra seg straffen til Simen. Sikker fra 11 meter.

Einar Nesheim Myhre "Aass: så lenge det Ikkje e jokke.. " om koffer han lot Simen ta straffen.

Einar Nesheim Myhre 5-2. Robert skåre på dødball.

Einar Nesheim Myhre 6-2. Nydelige kombinasjonar av Claus og Aass. Claus vippe gjønå Aass som sette ballen onda keeper og i mål.

Einar Nesheim Myhre Ampert nå. Svein hisse seg opp i kjent stil.

Einar Nesheim Myhre 7-2. Svein sette inn kveldens siste

Einar Nesheim Myhre Slutt.