Tap for A-laget mot Skjold

Torsdagens kamp endte med et stygt tap

Skjoldar/Vats – Skjold 0-5 (0-3)

Torsdagens hjemmekamp i høljregnet på Hatteland Stadion skulle bli en oppvisning i effektivitet fra Grindebuen. Eller det vil si fra laget fra Grinde, for det finnes svært mange Vindafjordinger innenfor Skjold IL sine porter. Et noenlunde toppet Skjoldar/Vats lag var tidvis på høyde med Skjold i banespillet, men en oppvisning i sjanseutnyttelse skulle føre til at det stod hele 0-3 til pause. Det kunne like gjerne stått 1-1 eller 2-2.

Vi fortsatte å produsere sjanser i andre omgang, særlig fra høyrekanten, men klarte ikke å omsette disse til tross for flere opplagte scoringsmuligheter. Hverken Morten Frøland, Kenneth Frøland eller Joachim Frøland klarte å presse ballen under tverrliggeren. Skjold IL skjønte ikke helt problemet, og satte ytterliggere 2 mål bak Bernt Olav Nådland i Skjoldar/Vats-buret, noe som førte til at stillinga var hele 0-5 når Øyvind Nordtveit fant det for godt å blåse av kampen. Hadde vi vært litt skarpere i begge ender av banen kunne resultatet blitt langt penere.

Skjoldar/Vats – Ølen (Lundeneset) 2-1

Sveio – Skjoldar/Vats 0-4