Uavgjort for A-laget

A-laget spilte fredag kveld uavgjort mot Etne

Skjoldar/Vats – Etne 1-1 (0-1)

Siste treningskamp før sesongstart ble spilt fredag i forrige uke på Hatteland Stadion. Kampen var mot det nyopprykkede 4.divisjonslaget Etne, som vi for øvrig kjenner godt til fra før. Antagelsen om at Etne skulle ligge forholdsvis lavt og satse på kontringer stemte bra. Vi får vår del gikk ut i det som ser ut til å bli standardformasjonen vår i år, nemlig 4-2-3-1, med fokus på korte pasninger og mye bevegelse. Etter en jevn åpning, blant annet med et annullert mål til hjemmelaget ved Roger Vaka, skulle Etne ta ledelsen. Et langt oppspill fra egen banehalvdel havnet i bakrommet bak forsvaret vårt, og Etnespissen satte kontrollert inn 0-1 bak Jone Wannberg. Skjoldar/Vats fikk det ikke helt til å stemme i første omgang, og kombinasjonen med lavt tempo og pasninger inn i bakrom på enslig spiss var ingen god resept. Stillingen til pause var 0-1.

Like etter pause skulle ny-innbyttede Trygve Meland sette inn utligningen etter et fint innlegg fra vår høyre side. Vi fortsatte å skape sjanser hele kampen, og til tross for Dag Inge sin oppfordring om å treffe mål, klarte vi ikke å omsette noen av sjansene til nettsus. Det positive er at vi gjennom hele oppkjøringsperioden har skapt mange sjanser i hver kamp vi har spilt, så får vi stille inn siktet to knepp til høyre innen sesongstart.

Sesongens første kamp blir hjemme på Hatteland Stadion mot Haugaland BK førstkommende fredag, og kampen starter klokken 19:00. For mer informasjon om kampen kan en trykke her.

Vèl møtt!