Nytt stortap for A-laget

Skjoldar/Vats 94 kom til kort mot et entusiastisk Sunde-lag torsdag kveld.

Skjoldar/Vats 94 – Sunde IL  0-4 (0-4)

Et revansjesugent Skjoldar/Vats lag skulle revansjere mandagens forsmedelige 0-6 tap for et toppet Sola 2 lag. På motsatt banehalvdel ventet Sunde IL, et annet nyopprykket lag. Vi startet med følgende lag:

KampfaktaTerminliste/tabell

På benken satt Morten Frøland, Johannes Urdal, Espen Haraldseid, Marley Lopes, Keik Hansen og Øystein Gjellestad. Vi hadde med andre ord en bred kamptropp med oss.

Det ble tidlig klart at bortelaget spilte med størst entusiasme og vilje av de to lagene utpå der. De tilreisende (syngende) bortesupporterne bar frem svært effektive og gode Sunde-spillere, og de gav seg ikke før det stod 0-4 på tavla. Fra en Skjoldar/Vats 94 spillers perspektiv fortonet første omgang seg på følgende måte:

Etter å ha fått 6 baller i sekken mot et bra Sola2-lag tidligere i uken så var det siste vi trengte å møte nå et lag som omsatte alle sjansene sine til mål. Det må ha vært frustrerende å se på fra tilskuerplass, og vi kan forsikre dere om at det var en frustrerende og pinlig opplevelse for oss spillere.

I andre omgang la vi om til 3-5-2. Den viktigste endringen var nok likevel, i følge Bengt, at Kristian Aass ble byttet ut i pausen innsatsen, viljen og duellkraften ble betydelig bedre i andre omgang. Skjoldar/Vats 94 styrte kampen og slapp knapt nok bortelaget til noe som helst. Likevel endte det 0-4 på torsdag. Les bortelagets referat her.

Husk: Skjoldar/Vats 94 kommer tilbake. Vi kommer alltid tilbake.

Neste kamp for a-laget er førstkommende fredag kl. 19:00 borte mot Skudenes UIL. Allerede nå kan den kampen betegnes som en slags «være eller ikke være»-kamp.