Oppsummering av utomhusarbeidene i Brakka

Utomhusarbeidene i Brakka ble gjennomført ila oktober 2017, alt gikk så og si etter plan og nå renner vannet dit det skal :-)

Som de fleste vet, så har vi i høst gjort utomhusarbeid i Brakka. Dette var et forholdsvis stort prosjekt for idrettslaget, og behovet for ny drenering av Brakka var akutt.

BN entreprenør utførte godt arbeid til avtalt tid og avtalt pris. Vi havna ca 25.000,- over originalt tilbud, dette pga ekstra sprenging, bruk av trollkraft og nye rør til kummen.

Kummen har i følge de som har prøvd og spylt den vært tett i 20år, dette fant BN årsaken til. Langt nede i et bend var det tett med kvister...

Ny drenering ble senket ca 40 cm, og på oversiden av huset og en del masser ble skiftet ut. Grunnmuren er også etterisolert 50mm på utsiden.

Det er sprengt ut ca 100m3 fjell for utvidelse av parkeringa, den ble skikkelig stor og fin! Ny asfalt og plass til tre rekker med biler, som vil hjelpe veldig når vi har arrangementer i Brakka.

Nå renner vannet dit det skal.

Det som skal gjøres til våren, er å få snekret trapp til nødutgang og trimrom, samt til hovedinngang.

-Rune Leraand/Brakkekomiteen