I 2019 fyller Trolla idrettslag 125 år.

En gruppe deltakere møtte denne uken på idrettshuset til idemyldring for jubileumsåret, og kom med forslag til plan på de ønsker som kom frem. Det var en samlet gruppe som ønsket at hele året skal brukes til flere jubileumsarrangement, og selve finalen blir en jubileumsfest 18.Januar 2020 på idrettshuset.

Forslagene har fokusert på det vi har fra før, gjøre noe med både den gamle og nye idrettsplassen, samt få frem historien til Trolla IL i tekst, tale, bilder og video. Et par nyvinninger er også med uten at dette er konkretisert i detalj. Her trenger vi innspill.

Bidrag fra eldre trollinger med bilder og historier er sterkt ønsket, for å bringe historiene videre til de som har kommet til Trolla i senere tid. Vi har interesse for alt mulig fra mange epoker tilbake i tid. Forslag om jubileumshefte og oppslagstavle for å presentere noe av materialet vi får inn er noen av punktene på blokka.

Under følger en foreløpig plan man håper mange vil bidra til på ulikt vis. Håpet er at jubileet skal virke samlende og engasjerende for nye og eldre trollaboere . Ingen ting er hugget i stein, kom med innspill og innspill til andre ting man kan gjøre. Vi ønsker flere med på neste planmøte på nyåret.

Her er gruppens foreløpige plan til aktiviteter gjennom året.

Mars 2019: Skidag Damhaugen /skiløypa / gamle alpinbakken (skitrekket) / Klubbmesterskap. Til alle: Har vi historier om damhaugen og alpinbakken/skitrekket / aktiviteter / begivenheter, har vi historiske bilder / videoer?

April 2019: Gamle idrettsplassen, fikse den opp til et turmål.Bygge trappepartier for bedre adkomst, rydde skog (ettervekst) og lage bålplass. Befaring og lage en plan for arbeidet:Til alle: Har vi historier om den gamle idrettsplassen ved Gogstadbakken / aktiviteter / begivenheter, har vi historiske bilder / videoer?

Mai 2019: Ruste opp området på nye idrettsplassen fra parkskiltet til grillhytta. Definere området og gjøre det mer innbydende. Til alle: Har vi historier om den nye idrettsplassen / aktiviteter / begivenheter, har vi historiske bilder / videoer?

Juni 2019: Trollamesterskapet i diskgolf. Single og pargolf for alle aldre.

August 2019: Cuphelg med div idretter for barn og voksne på den nye idrettsplassen. Fotball, volleyball, badminton, basse, diskgolf, annet. Kom med forslag.Til alle: Har vi historier om den nye idrettsplassen / aktiviteter / begivenheter, har vi historiske bilder / videoer?

September 2019: Trolla OPP Motbakkeløp 3.utgave og Trolla OL for Trollas yngste aktive.

Oktober 2019: Historisk kveld / helg. Bilder og historieinnlegg med servering på idrettshuset. Til alle: Har vi historier om både det gamle og det nye idrettsbygget (brakka) / aktiviteter / begivenheter, har vi historiske bilder?

18. Januar 2020:125-årsmarkering, festlig dag og aften på idrettshuset.