Årsrapport fra NM vinner Ingar Kiplesund

Trolling og lendehopper, Ingar Kiplesund, flyttet utenlands for studier og bedre konkurransemiljø forrige sesong, dette omtales i hans årsrapport for 2018. Ingar kommer også med ros ovenfor Trolla IL. Vi takker for hans bidrag, håper på mange lange lengder samt ønsker ham lykke til i 2019 sesongen.

18 viste seg å være den mest turbulente sesongen så langt i min karriere. 1 Januar flyttet jeg til Knoxville, Tennessee i USA for å fortsette som student og idrettsutøver på University of Tennessee, et prestisjefylt universitet med stolte idrettstradisjoner. Ting gikk ikke helt som planlagt der, med en trener som sluttet og resultatene gikk ikke helt som jeg ville. Treningen var ikke gøy lenger, og jeg bestemte meg til slutt for å flytte hjem til Trondheim. Jeg fikk likevell med meg en seier i National Relay Championship i Arkansas hvor jeg hoppet 7.61m.

Når jeg kom hjem ble det plutselig gøy å dra på trening igjen. Gnisten var tilbake og jeg var motivert til å gjøre det så godt som jeg kunne i sommersesongen. Jeg endte opp med gull i U23 Nordisk mesterskap, 3 plass på VU-spelen som er en av de største konkurransene Norden. Til slutt avsluttet jeg sesongen med NM gull i tresteg. Så alt i alt var det en fin sesong, men den endte ikke opp slik vi planla. Noen ganger er det akkurat det man trenger for å komme opp dit man vil være, og nå er motivasjonen større enn noen gang, og treningen i høst har gått veldig bra. Jeg merker at jeg gjør fremskritt og er på vei tilbake dit jeg burde være – i toppskiktet i Norden når det kommer til lengdehopp. 30 Desember reiser jeg på treningsleir til Cape Town, og vil være der i 3 uker, der vil vi legge grunnlaget forinnendørssesongen.

Jeg vil til slutt takke Trolla IL for samarbeidet vårt, og jeg er stolt av å være en Trolling – spesielt nå hvor jeg ser hvor mye dere i Trolla IL har fått til de siste årene!

Legger ved noen bilder fra årets sesong.