Østsiden nær seieren mot Kråkerøy

Østsiden spilte sin andre treningkamp for året mot Kråkerøy i Østfoldhallen sent onsdag kveld. Kampen endte 1-1 og det var helt utrolig etter flere store sjanser til begge lag. Kråkerøy ble som kjent nummer fem i 3. divisjon i 2018 og har de siste sesongene vært ei hard nøtt å knekke for Østsiden.

Mange nye fjes å se på begge lagene i onsdagens oppgjør. Mot spillets gang tok Østsiden ledelsen etter 25 minutter. Nabil Rabbi kom stormende alene mot Vebjørn Sahlin i Kråkerøyburet som måtte gi en retur som Thomas Kolseth scoret på.

Etter pausen hadde Østsiden en trippelsjanse etter at Thomas Kolseth var alene med keeper. Så var det Michael Thorvaldsen som fikk prøve seg under fire øyne mot Sahlin. I stedet for 2-0 ledelse ble det heller 1-1. Nysigneringen til Kråkerøy Amani Mbedule, som spilte for Østsiden i Romjulsturneringen i 2018, fikk full klaff med skuddet som dalte ned i vinkelen10 minutter før slutt. Alt i alt et greit resultat med store sjanser til begge lag. Det var mye positivt å se hos Østsiden.

Østsidens neste treningskamp er mot Borgen lørdag 2. mars kl. 14.00.

Øssiatreneren fornøyd
– Det ble en fin gjennomføring mot et 3. divisjonlag og vi ga Kråkerøy kamp helt inn, sa Østsiden-trener Tor-Arild Janson-Haddal etter kampen. -Det syntes jeg var bra siden vi manglet to sentrale spillere i Petter Stedjeberg og Enal Hasurdzic samt Joachim Hansen som måtte gi seg etter en omgang. – Jeg syntes vi har fått en bra start på treningskampene.

Østsidens lag: Ajet Jaha – Marcus Rodin, Tobias Putkowski, Joachim Hansen, Nathaniel Jones – Michael