Områdeplan Trolla Idrettsplass

Trolla idrettsplass har i årenes løp hatt mange forskjellige aktiviteter fra den ble etablert for over 40 år siden. Styret har i lengre tid jobbet med en områdeplan for idrettsplassen slik at vi på sikt kan fylle den med noe for alle.

Trolla idrettsplass har i årenes løp hatt mange forskjellige aktiviteter fra den ble etablert for over 40 år siden. Det har vært fotball, badminton, friidrett, skihopp og ski bl.a. Mange har gode minner fra idrettsplassen. Tidene har løpt litt fra det som opprinnelig ble etablert og idrettsplassen holdt på å gro igjen. Nye generasjoner med Trollaboere er nå godt i gang med arbeidet med å fornye idrettsplassen til å bli noe for hele Trolla. Kunstgressbanen ble kjempefin og kan brukes til mye forskjellig, diskgolf er et bredt lavterskeltilbud, vi har grillhytta og benker til fri bruk

Styret har i lengre tid jobbet med en områdeplan for idrettsplassen slik at vi på sikt kan fylle den med noe for alle. Basert på ønsker og tilbakemeldinger vi har fått inn kan vi i dag skissere det vi foreløpig har satt ned på papiret. Det som er nytt på planen er nytt driftsbygg, familieområde med lekeapparater, grill og gapahuk, beachvolleyball, oppmerket sprintløpsbane, tuftepark (styrke- og hinderbane) samt pumptrack sykkelbane. Plan for driftsbygget er lagerplass, WC fasiliteter, enkle garderober og varmestue / kjøkken /møterom etc. Foruten kunstgressbanen, grillhytta og diskgolfparken som er bygget er det meste ikke "hugget i stein" med tanke på nøyaktig plassering, størrelse, kostnad, hvilken rekkefølge og tidsestimat vi har på prosjektene. Her må dere bare komme med innspill.

Vi har mange muligheter til å søke midler (spillemidler, private og kommunale midler) til prosjektene i tillegg til bruk av egenkapital. Vi presenterer prosjekter som etter hvert har modnet og har finansieringen på plass til å kunne bli satt ut i live.

Vi trenger folk som kommer på banen og engasjerer seg enten direkte i prosjektene eller som dugnadsdeltaker når behovet melder seg. Sammen kan vi få det veldig trivelig på en idrettsplass med et mangfoldig tilbud i årene som kommer.