Dugnad: Blå løype er klar

6. april møttes dugnadsgjengen - også kjent som Tordenskiolds soldater - til årets første dugnad. På planen sto klargjøring av Blå løype til første karuselløp 25. april.

Det var de trofaste sliterne som nok en gang møtte og tok i et tak. Her ser vi gjengen i en liten planleggingsrunde mens oppgavene ble fordelt: Fra venstre Per, Erik, Roy, Bibbi, Knut og Arne.

Det var allerede tørt og fint i nesten hele traseen. Her grøfter Arne litt på ett av de få stedene hvor det har blitt stående litt vann:

Like etter at lilla og blå løype skiller lag, har grunneier drenert over det nye hogstfeltet. Her bygges en provisorisk bru av stokker.

Totalt var det ca 10 meter med snø igjen i løypa - her nær toppen før høyresvingen mot Bøhlerdammen lå mesteparten av den. Den er garantert borte til 25. april.

Den første kloppen etter travbanen har hatt litt for mye svikt. Per sørger for at "trampolineeffekten" blir litt mindre:

Før kloppen var det også et vindfall:

I et par sesonger har et vindfall stått truende over løypa i Borgenbakken på vei ned mot mål. Nå gjøv Erik løs med motorsaga og fikk fjernet beistet: