Viking FK

Event
Viking IFO - Idrettsfritidsordning, skoleåret 2018-19

Pr 1.aug. 2018. IFO er nå helt fullt. For å bli satt på venteliste kontakt bard@viking-fk.no

For jenter og gutter som går i 2.-7.klasse. Alderen 7-12 år (2006-2011 modeller)

På IFO møtes barn fra forskjellige skoler og bydeler. IFO er en arena der verdien av en sunn livsstil, samhold og samarbeid, i tillegg til variert fysisk trening, vil være fokusområder.

Treningen vil tilpasses deltakerne og vil være et godt tilbud til alle - både de som driver en hoved idrett og andre.

Treningene vil inneholde BASISTRENING med fokus på god variasjon innen

• Motorikk i form av diverse ballaktiviteter, hinderløyper og turnøvelser
  • Funksjonell mage/ryggtrening
  • Funksjonell bevegelighetstrening
  • Treningen legges opp til å være lek og lystbetont

Tid og sted:

Tirsdag og torsdag i Vikinghallen, – ved St. Svithun videregående skole

IFO åpner kl 13.00. Frem til trening kl 14.45, vil det være gode muligheter for lekselesing. og mat servers kl 14.00. Varm mat serveres en gang i måneden. Alltid gluten og laktosefrie alternativ. Gi beskjed om dette gjelder ditt barn, ved oppstart.

Treningen tilpasses deltakerne og vil være et godt tilbud til alle - både de som driver en hoved idrett og andre.

Treningen er fra kl 14.45-16.00.

Påmelding og betaling:

Påmelding skjer ved å følge henvisningen under.  Det betales et depositum ifm påmelding; kr 700,- for en dag pr uke og kr 1400,- for to dager pr uke. Påmeldingen er bindende og følger skoleåret. Det sendes ut faktura 1 gang for høstsesongen og 2 ganger for vinter/vårsesongen.

Pris: kr 150,- pr dag. Fritak fra betaling skjer kun ved sykdom/skade ved fremvisning av legeerklæring.

IFO er for alle! Det finnes støtteordninger både hos Idrettsrådet og Kommunen.

FRADRAG

For informasjon vedrørende utgifter knyttet til deltakelse for barn på Viking IFO og FFO  og de fradrag som er mulige, sjekk lenken:

IFO følger skoleruten, dvs det er stengt i skoleferier, hellig/fridager. På skolens planleggingsdager er det åpent. Oppstart etter sommerferien er tirsdag 21.august/ torsdag 23.august.

Informasjon sendes ut uken før oppstart.

Det er mulig å melde seg på en eller begge dager.

Bilder/tape som blir tatt på Viking IFO, vil kun bli brukt i Vikingsammenheng. Om det ikke er ønskelig at deres spiller blir med på det, så gi beskjed!

Det er begrenset med plasser.

Spørsmål kan rettes til Bård Finnesand på epost

bard@viking-fk.no