Vi vant kr. 80.000,- fra Canal Digital sitt "Gir tilbake" prosjekt !!!

I pausen på Aafk - Vif ble Aksla IL sin søknad på midler fra Canal Digital utropt som vinner.

En jury bestående av Sunnmørsposten, Norsk Toppfotball, Ålesund Fotballklubb og Canal Digital valgte oss ut som vinnere og fikk overrekt sjekken på Kr. 80.000,-

Begrunnelsen for valg av vinner var:

Juryen velger å belønne en klubb i rask vekst, med 400 aktive gutter og jenter, og som gjør en viktig jobb for barn og ungdom i nærmiljøet. Klubben ønsker å gi anlegget sitt et løft og skisserer flere gode tiltak i en svært godt formulert søknad. Juryen ønsker å bevilge midler til to konkrete tiltak:

1.           Innredning av et eget aktivitetsrom i klubbhuset som skal fungere som et samlingssted for barna.

2.           Få på plass et skikkelig utstyrsrom hvor alle lagene kan lagre sitt utstyr.

Vinneren av kr 80.000,- fra Canal Digitals «Gir tilbake» er Aksla IL. Vi gratulerer!

Vi gleder oss til å få bruke premien og skape ett bedre tilbud til alle våre små og store Aksla-spillere!

Konkurransen:

Canal Digital gir nå alle fotballklubber i regionen mulighet til å søke om støtte for 80 000 kroner. Kravet er at midlene øremerkes fotballprosjekter som rettes mot barn og ungdom.

Gir Tilbake er et prosjekt i regi av Canal Digital hvor man ønsker å støtte fotballprosjekter for barn og ungdom på grasrotnivået. Årets siste tildeling av midler fra Gir Tilbake-prosjektet skjer i samarbeid med Aalesunds FK og Norsk Toppfotball.

- For de fleste som driver med breddeidrett utgjør 80 000 kroner en stor forskjell. Tanken er å finne den klubben eller det prosjektet som vi kan bidra med å få gitt en litt bedre treningshverdag eller å få virkeliggjort en drøm eller et mål klubben eller prosjektet har, sier Tjønndal Pettersen som er juryformann og informasjonsdirektør hos tv-distributøren Canal Digital Norge.

Ålesund er den siste av syv byer hvor man ønsker å gjøre noe ekstra ovenfor en lokal klubb i regionen. Vinneren vil bli offentliggjort i hjemmekampen mellom AaFK og Vålerenga den 21. september.

Søknaden vår:

Prosjekt «Ansiktsløftning rundt Ratvika Stadion»

Aksla IL er en klubb i rask vekst og har i dag snart 400 aktive gutter og jenter som spiller fotball  - med unntak av noen juniorspillere er alle under 16 år. Dessverre har vi bare en bane som alle disse skal trene, leke, spille kamper og cuper på. Området rundt banen er fredet og med få muligheter for å utvide er det viktig at vi legger forholdene til rette slik at våre unge spillere har det triveligst mulig på Ratvika Stadion.

Pr. i dag er det mye å ta tak i og mye som vi ønsker å gjøre noe med for å gi våre Aksla spillere en triveligere opplevelse når de er på banen sin.

Aksla IL har fokus på Fair Play, og vi ønsker å spre det glade budskap på Ratvika Stadion. Fair Play er viktig for alle, men for oss er det ekstra viktig da vi har mange lag som trener samtidig på banen. Vi er med i SFK sitt nettverk av Fair Play klubber på sunnmøre og vil sette i verk flere tiltak for å fremme Fair Play. Vi ønsker at våre Fair Play – dommere skal kunne dele ut Foreldrevettregler på kamper og cuper. Vi ønsker å henge opp bannere og plakater med Fair Play budskap på klubbhuset, kiosken og rundt banen. Dette vil være en del av visualiseringen og arbeidet med Fair Play i klubben. Fair play arbeidet skal sikre alle våre små og store spillere ett fortsatt godt miljø i Aksla IL og på Ratvika stadion!

•    Vi ønsker oss midler til Fair Play materiell!

Flotte Fair Play representanter for Aksla IL!

Vi trener opptil 6 lag samtidig på banen ettermiddagene og dette fører til stor slitasje på mål. Resultatet er at vi i dag ikke har mål nok til alle og at noen av målene har begynt å falle fra hverandre.

•    Vi ønsker oss flere mål og nye nett på de vi allerede har!!!

En del provisoriske løsninger på nettene….

Vi har ett trivelig klubbhus…men dessverre er det ikke tilrettelagt for at barna skal kunne bruke det. Det er stort sett voksenaktiviteter på huset som møter, kor, 50-årsgilde osv. Dette ønsker vi å gjøre noe med! Vi ønsker å freshe opp loftet og legge til rette for at våre spillere skal kunne bruke huset mer aktivt og etter egne ønsker. Barna skal involveres i prosessen og få komme med ønsker til hva og hvordan de vil ha det på loftet!

•    Vi ønsker oss eget «klubblokale» aktivitetsrom for våre Aksla gutter og jenter!
 Her vil vi kunne lage til egnede klubblokaler til våre små!

Alle våre trenere drasser rundt på store ballnett og utstyrsbagger. De har dem i bilen eller hjemme og det er veldig tungvint å ta med seg frem og tilbake mange ganger i uken. Vi er avhengig av at foreldre engasjerer seg i klubben og stiller som trenere og lagledere, derfor ønsker vi å lage til utstyrs rom i kjelleren på klubbhuset. Vi håper dette kan være med å bidra til at det blir litt lettere og engasjere seg som trenere – og med flere trenere/lagledere vil vi få ett bedre tilbud for alle våre små fotballsparkere!!

•    Vi ønsker å pusse opp og lage til utstyrsrom i kjelleren på klubbhuset!

Her vil vi lage til ett skikkelig utstyrsrom!

Hver dag er det kamper på Ratvika stadion og det blir arrangert flere cuper og minicuper i løpet av sesongen. Vi har en kiosk, som er naturlig samlingspunkt på tribunen men vi mangler ett speaker anlegg. Med ett slikt anlegg vil vi kunne sørge for en bedre ramme rundt kamper og cuper til glede for både store og små.

•    Vi ønsker oss ett lite speakeranlegg!

I Aksla har vi mange engasjerte foreldre og med ett bidrag fra Canal Digital vil dugnad og økonomi gjøre oss i stand til å gjennomføre dette prosjektet. Ansiktsløftningen vil bidra til bedre rammebetingelser, ett hyggeligere stadionområde og rett og slett en bedre utviklingsarena for våre medlemmer – både fotballmessig og sosialt!

Så da er det bare å krysse fingre og tær og heie på Aksla til søndag:-)