Poengrenn nr. 3 tors. 8. mars 2018 downhill (fristil)

Takk for et flott poengrenn. Går rykter om stavbrekk og noen fall, men alt i alt en kjempefin kveld. Resultatlisten er nå lagt ut.

Resultater

Resultater finner dere HER. Dersom dere mener at noe er feil. ta kontakt med torgeira71@gmail.com.

Generelt

På torsdag 8. mars så arrangeres downhill med start ved skileiken på Skistua og mål på Ferista (løypekart finner du lengre ned på denne siden). Dette vet vi av erfaring blir artig, utfordrende og fartsfylt for alle som deltar. Det blir fellesstart i alle årsklasser og stilarten er fristil. I den bratteste bakken legger vi inn noen slalomporter for å bremse litt på farten. Det er ingen tidtaking, så her er det rekkefølgen i mål som teller.

All informasjon om poengrennene i Byåsen IL langrenn finner du under "Våre skirenn" i menyen oppe til høyre. Velg "Poengrenn 2018". Her finner du en oversikt over alle poengrennene i vinter og kriterier for premiering/rangering. Poengrennene er opp tom. 16 år, unntatt poengrennet som er klubbmesterskap, hvor også foreldre og seniorer kan delta.

Funksjonærer

Vi trenger ikke så mange for at dette skal la seg gjennomføre, men noen få trengs. Vi trenger 5-6 løypevakter og 2-3 personer i mål. Oppmenn deler ut startnummer ved starten. Downhill-løypa vil bli merket med skilt og granbar. Hver enkelt løypevakt rydder bort granbaret før dere forlater området når løpet er over. Løypevaktposisjoner: TRYKK HER. Ta kontakt med oppmenn i klassene hvis du ønsker å bidra eller send en mail til egil.aune68@gmail.com.

Funksjonærer i mål:

• Veronica Bystrøm Skjetlein
  • Tore Lauvstad Brenne
  • Elling Skjetlein
  • Janne B. Sellgren

Løypevakter:

• Øyvind Kvennås (pos. 1)
  • Torbjørn Mæhlumsveeen (pos. 2)
  • Halvor Celius (pos. 3)
  • Tyvold (pos. 4)
  • Jan Ove Frisendal / Tore Hammer (pos. 5)

Trenere/foreldre bør danne en baktropp etter hver gruppe, spesielt for de yngste klassene (8-12 år og rekruttene).

Påmelding

Påmelding skjer her: TRYKK HER. Påmeldingsfrist er onsdag 7.3 kl. 20:00. Startliste finner dere HER

Etteranmelding bør unngås, men er mulig renndagen på klassestasjonene (8-10 år/rekrutter, 11-12 år, 13-14 år og 15-16 år) ved starten på Skistua. Siste frist for etteranmelding er renndagen før kl. 18:15.

Dette er IKKE et renn for de yngste rekruttene (anbefaler kun 6-7 år).

Kart over startområdet på Skistua: TRYKK HER  (dette viser hvor det er mulig for etteranmelding, startnummerutdeling og hvor starten er)

Startnummer

Utdeling av startnummer skjer på egne klassestasjoner (8-10 år/rekrutter, 11-12 år, 13-14 år og 15-16 år) ved starten på Skistua.

Det vil IKKE bli brukt tidtagerbrikker for noen av klassene

Startrekkefølge

kl. 18:30G 15-16 år
kl. 18:31J 15-16 år
kl. 18:35G 13-14 år
kl. 18:36J 13-14 år
kl. 18:40G 12 år
kl. 18:41G 11 år
kl. 18:45J 12 år
kl. 18:46J 11 år
kl. 18:50G 10 år
kl. 18:51J 10 år
kl. 18:55G 9 år
kl. 18:56J 9 år
kl. 19:00G 8 år
kl. 19:01J 8 år
kl. 19:02Rekrutter (med foreldre)

Parkering

Oppfordrer til å parkere ved Skistua og ikke ved Henriksåen (Kumlokket). Det er flere klubber som har skitrening i Henriksåsen kl. 18:00 samme dag, slik at parkeringa på Henriksåsen ("Kumlokket") blir fort full.
Fra Skistua er det bare å skil bakken ned til starten.

Løypekart og lengder

Downhill løypekart (alle klasser): TRYKK HER