Tromsø Skøyteklubb

Selma

Maskoten skal hete Selma

Av Jonny Hansen

LM-maskoten er døpt. Selma er det slående navnet som skal være med å prege Landsmesterskapet i Tromsø 10. og 11. februar.

Navnekonkurransen, som har pågått de siste månedene, har resultert i en mengde gode navneforslag. Juryen valgte å lande på navnet Selma, både for å slå et slag for den kvinnelige delen av skøytesporten, men også fordi maskoten bør ha noe med sel i navnet. Derav Selma.

`

Det var Tromsø Skøyteklubbs æresmedlem John Magne Eliassen som foreslo navnet Selma, og han er dermed vinner av en signert utgave av boken "80 år på glattisen", historien om Tromsø Skøyteklubbs historie.

Her er noen andre navneforslag som kom både fra Tromsø Skøyteklubbs egne medlemmer og medlemmer av skøyteklubber landet rundt:

Kjell

Klappis

Klappmiss

Klappmissa

Knut-Kurt

Kurt-Knut

Lemi

Loffe

Løvis

Selis

SeLMa

Selsbane

Selsom

Sibbe

Skliulf

Skøytulf

Smilulf

Uwe Jens

Hovedkomiteen for Landsmesterskapet takker for engasjementet skøytefamilien har vist i navnekonkurransen.

19.12.2006 20:14

Tromsø Skøyteklubb