Byåsen Langrenn

Den Gyldne Ski

Den Gyldne ski er skiavdelingens høyeste utmerkelse. Skiavdelingene består av idrettene hopp, kombinert og langrenn.

De som innehar den denne utmerkelsen finner du her.

Statutter for den Gyldne ski er :

Byåsen Idrettslags skiavdelings hederstegn ”Den Gyldne Ski” tildeles medlemmer av laget for særlig fortjenestesfull innsats for skisporten, aktivt eller administrativt. Hederstegnet ledsages av diplom undertegnet av skiavdelingens styre og lagets formann. Det utdeles ved skiavdelingens avslutningsfest eller på det nærmeste påfølgende årsmøte i laget.

Dette hederstegnet kan bare utdeles til personer som i alt har minst 10 års medlemsskap i Byåsen Idrettslag. Vedtak blir gjort i fellesmøte av lagets skiavdeling og lagets styre. Vedtaket bør være enstemmig.

Byåsen IL Langrenn- Pb.9213 -7424 Trondheim.