Byåsen IL Hopp/Kombinert

Ny i klubben

Trening/skileik

Det er treninger i alle bakker på tirsdager og torsdager 1800-2000. Da er bommen åpen og det er lys og folk i anlegget. Nye barn er velkommen til når som helst å slenge seg med. På tirsdager er som regel kiosken i brakka åpen.

Medlemskap/aktivitetsavgift

Alle som er med på hopp/kombinert i Granåsen må (etter en prøveperiode) være medlem i Byåsen IL (eventuelt BSK). Innmelding skjer via www.minidrett.no. Kryss av for «ski–hopp» (og «ski–kombinert»). Se eget oppslag for aktivitetsavgift.

Lån av ski med langrennsbinding

Klubben eier ganske mange hoppski med vanlig langrenns-binding som er til gratis utlån og perfekt i de minste bakkene. Ta ganske enkelt et par som ser OK ut og sett dem tilbake etter økta. Hjelmer finnes det også en god del av.

Leie av hoppski og hoppsko

For de som vil hoppe med ekte hoppski og hoppsko, har klubben en del ski og sko til leie. Disse leies for en sesong, og tas vare på av den enkelte. Ta kontakt med noen i styret for å organisere leie.

Hopping

I de minste bakkene (K5, K10) er det leik og moro som gjelder. Foreldre hjelper barna med det praktiske, for eksempel å få på skiene og å sette utfor. Ungene bør lære seg å rope og vente på klarsignal før de setter utfor, samt å trekke til siden på sletta etter fullendt hopp.

I de større bakkene (K16-K60) har klubben trenere som følger opp ungene med gode tips.

Kombinert

Alle, og spesielt de som er interessert i kombinert oppmuntres til å delta i aktivitetstilbud i skileik/langrenn.

Renn

Klubben arrangerer interne og uformelle poengrenn (kun hopp) gjennom sesongen, og ca 2 kretsrenn (hopp og kombinert) per vinter i rekruttsenteret. Se aktivitetsplan. Det er også mulig å delta på renn andre steder. Se terminliste fra Skiforbundet. Klubben betaler startkontingent på eksterne renn.

Trenere

Klubben har trenere som gir oppfølging i tråd med alder og ferdighet/bakkestørrelse.

Foreldre/foresatte/besteforeldre/tanter/onkler…

Foresatte er viktige for aktiviteten og god stemning. Bli kjent med hverandre og gi egne og andre barn oppmuntring i bakken. Bytt på oppgaver som å hjelpe til med bommen på toppen, og gi klarsignal ved hoppkanten. Ofte kreves det innsats av alle for å få bakkene klar for hopping før hver trening. Spormaler brukes for å få stabile og gode spor i tilløpet. Spør om du kan hjelpe til, så får du nok det.

Dugnader

I tillegg til foreldreinnsats ved treninger, forventes det at alle hjelper til med vedlikeholdet av hoppbakkene. I hovedsak er dette ved overgangene mellom snø- og plast-sesong. Foreldre vil også bli spurt om å delta i inntektsgivende dugnader som helge-parkering og som kioskvakt ved arrangementer i storbakkene.

Styret

Hopp/kombinert-avdelinga i Byåsen IL har et eget styre. Se oppslag for navn og kontaktinformasjon.

Info-kanaler

Følg med på åpen facebook-gruppe ("Byåsen IL Hopp-kombinert") og på nettsidene (hopp.byasen.no).

Samarbeid med andre klubber

Hoppere fra Byaasen Skiklub trener også i Granåsen sammen med Byåsen IL. Opplegget er det samme uavhengig av klubb.

BYÅSEN IL HOPP/KOMBINERT * Pb. 9266 Stavset, 7424 Trondheim