Skiskole for alpin i Marikollen

Gjennom et 2 dagers kurs utvikler barna grunnleggende skiferdigheter gjennom skileik. Våre kvalifiserte instruktører sørger for et variert aktivitetsprogram tilpasset barnas ferdighetsnivå.

Formålet med skiskolen er å lære barn og ungdom grunnleggende skiteknikk slik at de kan oppleve skiglede i alpinbakken. Etter gjennomført kurs vil innmelding i Rælingen Skiklubb alpin være en fin videreutvikling hvis ønskelig.

Alpinbakken er en fantastisk arene for aktivitet og lek for alle aldre og hele familien, vi ser frem imot en ny vintersesong med ekte skiglede for alle!

Barna må ha fylt 5 år og ha egne alpinski, støvler og hjelm.

Påmelding

Påmelding gjøres ved å gå inn på  www.deltager.no og søk opp Rælingen skiklubb, eller klikk på linken nedenfor på hvilken dato dere ønsker delta.

Påmelding er kun gyldig etter innbetalt påmeldingsavgift. Det er maks 16 barn pr kurs.

Rælingen skiklubb alpin - Skiskole Nybegynner 5.+6.januar 2019

Rælingen skiklubb alpin - Skiskole Nybegynner 12.+13.januar 2019

Rælingen skiklubb alpin - Skiskole Nybegynner 26.+27.januar 2019

Rælingen skiklubb alpin - Skiskole Nybegynner 2.+3.februar 2019

Rælingen skiklubb alpin - Skiskole Litt øvet 10.februar 2019

På skiskolen skal barna lære

Nybegynner skiskolen:

• Ta på skiene selv og tilvende seg utstyret
  • Lære seg å ta heisen, plogesvinger og stoppe
  • Kjøre med kontrollert fart ned bakken

Litt øvet skiskolen:

• Skiteknikk
  • Slalomsvinger
  • Kjøre kontrollert i bakken, svinge unna objekter
  • Bli trygg og selvhjulpen i heisen

Alle kursene vil bli gjennomført i koppheisen (Marikollen 3).

Oppmøte ved heisen kl 11.00. Foreldre bør være med ved oppstart (nederst i bakken). Ta med mat og drikke, klær etter forholdene og godt humør.

Prisen for et helgekurs er kr 1850,- inklusive heiskort.

Lørdag: 11.00 – 14.30 (inkl. 30 min pause i varmestua)

Søndag: 11.00 – 14.30 (inkl. 30 min pause i varmestua)

Litt øvet skiskolen:

• Skiteknikk
  • Slalomsvinger
  • Kjøre kontrollert i bakken, svinge unna objekter
  • Bli trygg og selvhjulpen i heisen

Skulle det være behov for ytterligere informasjon ta kontakt med sportslig på e-post skiskole.alpin@rsk.no

Sportslig hilsen

Rælingen Skiklubb alpingruppa

Vi gleder oss til å se deg

Rælingen Skiklubb

Rælingen Skiklubb tilbyr ekte skiglede til alle barn og unge i grenene Alpin, Langrenn og Hopp.

Alle grenene har egne egne grupper og grener innenfor sin idrett. Besøk våre lagsider for å finne ut mer om hver idrett.