Nye ansikter blant støtteapparatet

Sjekk hvem som skal assistere Vegard Skogheim på feltet

A-lagets støtteapparat foran 2020-sesongen begynner å ta form. Med både nye og gamle ansikter.

Denne sesongen vil Mats Nylænden være fysisk ansvarlig for a-laget. Nylenden kommer fra Lyn, hvor han har vært involvert de siste syv sesongene. Oslo-gutten har mastergrad fra NIH med fordypning som fysisk trener.

Nylænden er også et kjent fjes for vår sportslige leder Rolf-Magne Walstad, som har jobbet sammen med vår nye fysiske trener i tre år.

- Jeg bytter ikke jobb i tide og utide, og nå ser jeg frem til å bidra til at gutta i Asker løper enda fortere, oftere og totalt sett mer i sesongene som kommer, sier Mats til Askerfotball.no.

Ny fysisk trener: Mats Nylænden skal sørge for at Asker-gutta er både eksplosive og i god fysisk form denne sesongen.

Et annet og noe mer kjent ansikt for de fleste på Føyka er Martin Tveten som i 2020-sesongen skal være a-lagets analyseansvarlig. Tveten er allerede et velkjent ansikt i gangene, da han tidligere har ledet samarbeidet mellom idrettslinja på Asker VGS og Asker Fotball.

Vår nye analyseansvarlig har trenererfaring fra ungdomsavdelingene til Skeid, Godset og VIF, og kjenner de fleste ungguttene bra gjennom jobben på Asker VGS`idrettslinje.

Denne sesongen skal Martin bidra med videobilder fra treninger, og også sørge for at Vegard Skogheim og mannskapet er godt forberedt på motstanderne i PostNord-ligaen.

Analyseansvarlig: Martin Tveten skal analysere både eget lag og kommende motstandere denne sesongen.

Skaff deg leilighet i vinterparadis NÅ!

Støtt Asker Fotball!

Asker-TV

Sjekk ut vår nye nettbutikk

Hovedsamarbeidspartnere