Fjellmann vant Nyborgcupen MIX

Fjellmann gikk til topps i Nyborgcupen MIX som ble spilt i Munkvollhallen i Trondheim søndag 27. november. Nyborgcupen MIX var «sprengt» med 18 lag, og for første gang i cupens historie var det lag som ikke fikk plass.

Hele 45 kamper ble spilt i løpet av knappe sju timer (!). Turneringen ble ferdig en time før skjemaet. Uten eksemplariske spillere og dommere, hadde ikke det vært mulig.
Fjellmann vant etter et spennende sluttspill om 1.-3. plass mot Strømstans (som vant Nyborgcupen sist) og SSP Wærnes.

Alle lag fikk spille fem kamper (2 i gruppespillet, 1 i mellomspill og 2 i sluttspill).

Flere aspirantdommere tok sine praksiskamper under Nyborgcupen. To av dem var Frida Sletvold Langlie og Andrine Marie Mathisen fra Melhus volley som like godt dømte seks kamper hver. Dermed kan begge kalle seg dommer 1.

Slik endte Nyborgcupen MIX 27. november 2016:

1. Fjellmann

2. Strømstans