PREMIEUTDELING UGLA SKOLE SØNDAG 3. MAI

Da er premieutdelingen overstått. 3 verdensmestre tilstede og som vanlig mye kaker. Takk til alle som laget kaker (les mer)

Tradisjonen tro var det premieutdeling på Uglaskolen for Byåsen IL langrenn. Til tross for at at bare 2 poengrenn ble arrangert i vinter, var det en full gymsal på skolen. Didrik Tønseth, Johannes H. Klæbo og Ingvild L. Mikaelsen delte ut premier til alle som hadde deltatt på poengrenn. Didirik Tønseth overleverte også en sjekk på 25.000 kr øremerket til 15-16 års gruppa. Tusen takk for dette Didrik!. Disse midlene kommer svært godt med til denne gruppa. Kakebordet var som vanlig helt topp og alle ungene fikk en brus hver.

I tillegg var det heder og ære til alle som har tatt medlajer i HL, NM og VM denne sesongen. Det ble tatt hele 17 medaljer av 10 utøvere (se under hvem dette er). 8 gull, 5 sølv og 4 bronse. 8 av disse var til stede på premieutdelingen og mottok stor applaus fra salen. I løpet av sesongen fikk vi hele 3 verdensmestre og 5 norgesmestre.

Styret i Byåsen IL langrenn inviterer herved til premieutdeling og avslutning av sesongen på Ugla ungdomsskole søndag 3. mai kl. 17:00

Premieutdelingen er for rekrutter (f. år 2007-2014) og opp tom. 16 år.

Her er en oversikt over hvem som skal ha premie i år: TRYKK HER

I tillegg vil de fra Byåsen IL som har tatt medaljer i Hovedlandsrennet, jr/sen NM, jr./sen. VM og deltatt på Nordisk jr. landskamp bli hedret. Dette er følgende 10 personer:

• Ingvild L. Mikaelsen
  • Ragnhild Eide
  • Iver Overgård Fremstad
  • Fredrik Riseth
  • Johannes Høstflot Klæbo
  • Julie Myhre
  • Martin Hovin
  • Sivert Grøtan eriksen
  • Didrik Tønseth
  • Emma Arnesen

Resultatmessig så er nok denne vinteren en av de beste for oss som klubb og det må markeres! Vår største stjerne Didrik Tønseth kommer helt sikkert og vil hjelpe til med å dele ut premier.

I løpet av vinteren ble det dessverre avholdt kun 2 poengrenn i Nilsbyen, hhv. torsdag 8. januar og torsdag 29. januar. På det første rennet var det klassisk skicross og Telenor-karusell tom. 12 år. På renn nr. 2 var det fristil normale distanser i Nilsbyen. De 3 andre planlagte poengrennene ble avlyst pga dårlige snøforhold og vi fikk derfor ikke gjennomført noe klubbmesterskap i år.

Resultatlister og en oppsummering fra de 2 avholdte rennene finnes på disse to nyhetene på vår hjemmeside (Poengrenn 1 og Poengrenn 2).

Pga. så få gjennomførte renn så blir det en deltagerpremie på alle de som har gått ett av de to poengrennene. Det vil heller ikke bli satt opp noen sammenlagtliste for 11-16 år.

Alle familier som kommer tar med kake/kaffe selv og alt blir satt på et felles kakebord. Alle barn får brus av klubben. Ta gjerne med kopper og fat/servietter også.

Foreldre til 8-10 års gruppen bes om å møte i god tid (helst kl 1630) for å bidra med oppstilling av stoler og bord.

Foreldre til de eldre aldersgrupper rydder etter avsluttet arrangement.

FORLØPIG TIDSPLAN:

Markering av gode prestasjoner i BIL langrenn

Premier 15-16 år

Premier til rekrutter (2008-2014)

Premier til 7-10 år

Premier til 11-14 år

Brus, kaker og kaffe til slutt.

Velkommen!