Vålerenga Ishockey

Ferdsel i hallen / Fair Play

Det er IKKE lov for foreldre/supportere å gå inn på banen, kun spillere og trenere skal oppholde seg der. Foreldre/supportere kan bevege på asfalt rundt banen eller på tribunene. Trener og lagleder får akkrediteringskort ved innsjekk og dette gir tilgang til kunstgressbanen under lagets kamper. Lagene som skal spille / har spilt vil få tilgang et oppvarmings- og uttøyingsområde i et område langs midtlinjen 15 min før og 15 min etter kamp. Utover dette må lagene holde seg utenfor baneområdet, dvs. på tribunearealene eller i vestibyle.

Det vil ikke bli lov å ta med brus, kaffe, mat, snop, snus e.l. inn på banen, kun drikkeflasker kan benyttes på banen.

Viktig at vi er flinke til å benytte boss-sekker og kasser for tomflasker så blir det trivelig for alle hele dagen.

REGLER I HALLEN:

• ENTRE BANENE KUN FRA MERKET INNGANG
  • TRENERE / LAGLEDERE MÅ VISE ADGANGSKORT
  • INGEN SPISING PÅ KUNSTGRESSET – KUN DRIKKEFLASKER
  • FØLG FAIR PLAY  - VIS RESPEKT – REGLER
  • IKKE KJEFT PÅ DOMMERE
  • INGEN «CAMPING» PÅ GRESSET MELLOM KAMPENE

Kampavvikling

Alle kampene starter og slutter samtidig ved hjelp av et fløytesignal fra speaker, det er viktig å være på plass i god tid før kampstart, hvis en er for sent ute vil det gå utover spilletiden til laget.

Alle kamper i puljespillet varer 1 omgang a 18 min. med 2 min. pause mellom kampene. Kampstarter innen hver hele time er 00, 20, og 40.

I sluttspillet varer kampene 1 omgang a 25 min. med 5 min. pause mellom kampene. Kampstarter hver hele time og halve time.

Banene er merket med tall fra 1 til 8 .

Vi anbefaler at spillere bruker sko med knotter (runde eller 3-kantede).

Kampene dømmes av gode, men til dels unge dommere. Vis gode Fair Play holdninger overfor motstandere og dommere J

Fair Play-hilsen skal gjennomføres i forbindelse med kampene og dette styres av speaker i hallen.

Fair Play program, reglement og spilleregler 5er-fotball: https://kxweb.no/portal/public/showContentCategory.do?id=20022&tournament=true

Vi takker våre sponsorer for støtten !