DESSVERRE AVLYST PGA DÅRLIGE VÆRUTSIKTER Jubileumsklubbleir 21-23 august

Vi fyller 20 år i år, og feirer med jubileumsklubbleir 21-23 august

Kjære medlemmer av Fredrikstad og Sarpsborg kajakklubb.

Som kjent er det 20 år siden FROSK ble stiftet som klubb, og i den forbindelse skulle vi arranger en leir for klubbens medlemmer. I januar, før corona pandemien kom, hadde vi bestem at den skulle være på Storesand på Hvaler, men som alle vet har våren og sommeren ikke blitt helt som planlagt og leieren måtte flyttes. Lettretangen ble valgt og datoen er 21-23 august. Stedet er i utløpet av Ellinggårdkilen ved innløpet til Hankøsundet på nordsiden. Vi kommer tilbake med flere parkerings- og utsettingsmuligheter, men Andersenslippen, Engelsviken og et par steder i Ellinggårdkilen er noen.

Vi ønsker oss et arrangement med vekt på det sosiale og mye padleglede. Det vil være mulig å delta på hele eller deler av arrangementet. Hvis man ikke ønsker å padle er det også mulig å komme til fots. Dette er et utendørs arrangement og vi må selvfølge ta visse værforbehold, men vi planlegger for et fullt program med fint vær.

Det foreløpige programmet ser slik ut:

Det vil være noen til stedet fra ca kl 15 på fredag. Det vil komme noen alternativ for felles avreise for de som ønsker å padle ut sammen med andre. Etter å ha slått leir kan det vel være passe med litt mat i 19.30-tiden. Etterpå vil det være mulig med litt aktiviteter, kanskje en quiz og hyggelig prat.

Lørdag blir det muligheter for kajakkturer. Vi tenker å lage både korte og lange turer for ulike ferdigheter. Her vil selvfølgelig værmeldingen vær med å bestemme for hva som blir mulig å arrangere. Turene vil starte ca kl 10. På ettermiddagen etter tur, blir det lek med kajakk i ulike former, før vi kommer oss på land, får på tørt tøy og roer ned med middag og sosialt samvær med gode padlevenner.

Søndag planlegger vi å ha flere ulike workshops. For hvem blir vel ferdig utlært på fremdriftstak? Eller kanting? Eller hva med litt perfeksjonering av styretak foran og sideveis forflytning? Ca kl 14 vil vi avrunde det felles programmet, men det er selvfølgelig mulig å bli lenger eller ta seg en padletur i stedet for å være med på workshops.

Vi vil komme tilbake med et mer detaljert program og påmelding når tiden nærmer seg.

Vi ser fram til å treffes og håper mange har anledning og lyst til å delta.

Med hilsen styret i FROSK