Fredrikstad og Sarpsborg Kajakklubb

Workshop - Bølgepadling:
Har lyst til å bli tryggere på padling i bølger? Trenger du å repetere det du lærte på teknikkurset?  Bli med på en oppfriskningsworkshop hvor du sammen med instruktører får anledning til å teste grensene dine innenfor en trygg ramme.  Vi går igjennom utvalgte detaljer fra teknikkurset før vi både prøver oss på å navigere langs land i litt rufsete sjø og på å fange noen surfebølger på stranda.

Du må være kledd for å tåle å ligge litt i vannet og du må ha med hjelm (har du ikke egen padlehjelm vil en sykkelhjelm kunne duge til dette kurset, men vi vil da kanskje sette noen begrensinger på aktiviteter du kan være med på.)  Du bør også ha med slepeline og reserveåre.

Dersom værmeldingen viser relativt flatt hav den aktuelle dagen, eller dersom det er forhold som er i ytterkanten av / overstiger 3* nivå, vil vi ha en alternativ dag.

Kurset krever i utgangspunktet at du allerede har teknikkurs. Men padlere med grunnkurs og tilstrekkelig padleerfaring kan etter nærmere avtale med instruktørene også få lov til å delta.

Workshop - Redningsteknikk i havkajakk:

Har lyst til å bli tryggere på sleping og redningsteknikk i havkajakken?

Trenger du å repetere det du lærte på teknikkurset?

Bli med på en oppfriskningsworkshop hvor du sammen med instruktører får anledning til å teste grensene dine innenfor en trygg ramme.  Vi går igjennom utvalgte detaljer fra teknikkurset og kanskje noen nye.

Ved spesielle værforhold vil vi evt. kunne flytte oppmøtested for kurset. Vi vil da gi beskjed om det og justere oppmøtetidspunktet.

Dersom værmeldingen viser relativt flatt hav den aktuelle dagen vil vi ha en annen dag som alternativ.

Du må være kledd for å kunne tåle å ligge en del tid i vannet og du må ha med slepeline og hjelm (har du ikke egen padlehjelm vil en sykkelhjelm kunne duge til dette kurset, men vi vil da kanskje sette noen begrensinger på aktiviteter du kan være med på.)  Dersom du mangler egen slepeline så vil vi ta med en del av klubbens liner, men det kan sette en begrensning på hvor mange ganger du får prøvd selv.
Det anbefales å ta med reserveåre og kniv (Ved bruk av slepeline bør man ha en kniv lett tilgjengelig på/i vesten)

FØLG MED PÅ KALENDER. KURS VIL BLI SATT OPP DER.

Fredrikstad og Sarpsborg Kajakklubb
ORG.NR: 993 571 067