Nyhetsbrev fra styret, høst 2020

Hei alle sammen!

Høsten er her, men vi har kunnet glede oss over en varm start på september med mye padleaktivitet! Det har vært et spesielt år for klubben grunnet Covid 19, men vi er glad for at vi har kunnet gjennomføre såpass mange aktiviteter til tross for at Folkehelseinstituttets smittevernregler har lagt endel føringer.

Klubben har gjennomført hele 7 kurs i år! 2 grunnkurs for Aktiv på dagtid, grunnkurs og teknikkurs i høst, og 3 kurs før sommeren. Alle kursene har vært fulltegnet. I tillegg har Bjørn Arild hatt kurs i samarbeid med Røde Kors. Det er ingen tvil om at vi bedriver en populær aktivitet som flere og flere vil prøve!

Styret ønsker å gratulere til dere som har et rykende ferskt våttkort liggende i lommeboka, og håper dere vil få mye glede av padling i tiden fremover!! Gratulerer også til dere som har tatt steget videre og gjennomført teknikkurs!

Padling på dagtid-sesongen er nå slutt med avslutningstur sist lørdag. Vi har hatt en super sesong, og aldri har vi vært så mange som har deltatt jevnt gjennom hele perioden. En gjeng lærvillige, blide og trivelige folk som det bare har vært hyggelig å lage turer for hver tirsdag. En stor takk til Trine-Lise som trofast stiller opp med kajakkhenger og som turleder.

Padleleden i Østfold er nå godt i gang. Det er satt ned forskjellige grupper som jobber med ruter i hele det vakre padleområdet vårt! Det er Gry Gerhardt som er leder for dette.

Kajakker for utlån ble plassert ut i stativet på Tangen på Kråkerøy. Snart er vinteren her, og etter høstferien i uke 40, blir kajakkene tatt inn for vinterlagring. Alle de andre kajakkene blir også satt bort for vinteren, så lån av klubbkajakker blir heller ikke mulig etter uke 40.

Vi skal ha dugnad på kajakkene i uke 41 og håper dere er positive til å stille opp til vask og diverse reparasjoner. Her blir det alltid mye kajakkprat og kanskje mulighet for å plukke opp noen tips om vedlikehold! Eget arrangement kommer på Facebook.

Benedicte har dessverre måttet trekke fra styret i resten av valgperioden. Vi sier tusen takk for den jobben hun har lagt ned i styret i nesten to perioder!

Det ble avholdt klubbtur 7.-9. august. Grunnet vind ble den flyttet fra Vestfold til Drøbak, uten at det la noen demper på stemningen! Selv om torsdagsturene er slutt for sesongen, ønsker klubben fortsatt å tilby padleaktivitet utover sesongen. Det kan være en dagstur i en helg eller klubbtur med overnatting. Er det noen som har forslag til aktiviteter eller ønsker å bidra med et eller annet utover høsten og vinteren, så rop ut! Klubben er avhengig av at medlemmene er delaktige. Det er ikke styret som driver klubben, og vi ønsker at alle dere som møter opp på turer, ofte eller innimellom, og betaler for medlemskap, skal være aktive og påvirke hvordan vi har det i FROSK :-)

Det blir klubbkveld på Fjellheim 15.10 kl 18. Vi håper den kan gjennomføres som planlagt, men vi følger med på retningslinjene fra Folkehelseinstituttet. I tillegg til hyggelig kajakkprat og rykende fersk kringle, kommer Gry til å fortelle om arbeidet med padleleden. Styret skal informere om arbeidet med hjemmeside og kommunikasjonsplattformer. Det blir også mulighet for å komme med ideer og ønsker for vintersesongen. En klubbtur i oktober er allerede under planlegging! Snakk med Tor hvis du vil bidra med noe på turen. Videre står Sommerleiren 2021 på programmet. Hva skal leiren inneholde? Her er det rom for å tenke både tradisjon og fornyelse. V gleder oss til å høre deres innspill og klekke gode ideer sammen!

Det blir Årsfest! Dato er satt litt senere enn vanlig og blir 21.11.2020 på grunn av bytte av lokale. Festen blir i romslige lokaler på Fjellheim samfunnshus på Kråkerøy - med utsikt over ælva. Invitasjon kommer!

Padlehilsen fra Styret i FROSK. Vi padles og prekæs!