Novemberhilsen fra styret

Klokka er stilt og høstmørket legger seg tidlig. Heldigvis er november tiden for vakre solnedganger og stemningsfull padling i mørket - innimellom regnbygene!!

Nyhetsbrev november 2020

2020 er visst året da «ingenting» blir helt som planlagt. Lørdag 21.november skulle klubben feire seg selv med en feiende flott årsfest i selveste jubileumsåret! Å holde meteren, vaske og sprite, har vi blitt gode på etter 8 måneders trening, så planen var en trygg feiring i romslig lokale. Men med den nye oppfordringen fra Helsemyndighetene om å redusere antall nærkontakter, spesielt innendørs, ser vi at det blir vanskelig å gjennomføre årsfesten.

Styret velger å avlyse den planlagte årsfesten 21.11 i tråd med anbefalingene. Vi håper og krysser fingrene for at dugnaden mot smittespredning gir resultater, og at det i løpet av vintersesongen igjen vil bli mulig å samles til fest!

Det er mange som har satt av lørdag 21.november. Padling ute er heldigvis fremdeles tillat og trygt så lenge vi følger smittevernreglene. Blir det en fin dag med gode padleforhold, kommer det invitasjon til padletur på dagtid. Det blir eventuelt annonsert på Facebook når værmeldingen er sånn noenlunde sikker.

Medlemmer som har utmerket seg ekstra: Tidligere har vi kåret «årets padler» blant medlemmene. Siden det i år er jubileumsår, synes vi det er på sin plass å gjøre stas på flere medlemmer! Synes du noen har utmerket seg på en spesiell måte gjennom året og fortjener en pris? Komiteen mottar veldig gjerne forslag med begrunnelser. Nominasjoner av alle slag ønskes! Alt fra hederlige til mer humoristiske nominasjoner kan sendes til klubbmailen fredrikstadkajakklubb@gmail.com Utdeling av prisen pleier å skje på årsfesten, men vi får vi legge hodene i bløt og finne en løsning på dette!

Distansemerker: Mange loggfører alle padleturer og teller kilometer som kan brukes for å få ulike distansemerker. Det gjelder for 1.1- 31.12 2020, så det er fremdeles mulig å legge til flere kilometer. Målet er å dele ut 20 distansemerker siden klubben har 20 års jubileum, så her er det bare å fortsette å padle og logge!

Bronse 400 km

Sølv 800 km

Gull 1200 km

Gull Ek 6250 km + en ekspedisjon på 250km (se nærmere regler hos padleforbundet)

Hvis det ikke blir en anledning før, tar vi utdeling av merker under årsmøtet.

Klubbkveld: Torsdag 15.oktober var 40 padleglade samlet til medlemsmøte. Gry Gerhardt informerte om klubbens arbeid med Padleleden. Arbeidsgruppene er godt i gang med å beskrive ruter og ta bilder. Neste steg er risikoanalyser for hver rute for å sikre trygg padling. Videre informerte styret om de ulike kommunikasjonsplattformene i klubben, informasjon blir lagt ut på hjemmesiden. Møtet ble avsluttet med livlig diskusjon rundt bordene om Padleleiren 2021. Her kom det mange gode forslag!

Album 2020: Til tross for mange utfordringer i 2020, har det heldigvis vært stor aktivitet i klubben. Og dere medlemmer har tatt mange fine bilder! Har dere noen blinkskudd gjennom sesongen, tar vi gjerne imot inntil 5 bilder fra hver som vi kan bruke til å lage et album på hjemmesiden fra padleåret 2020. Send dine blinkskudd til klubbmailen innen 1.desember.

Navigasjonskurs for aktivitetsledere: Klubben er avhengig av aktivitetslederne våre for å kunne gjennomføre padleaktiviteter i klubben! Derfor er det viktig å tilby kurs og samlinger som gir mulighet for å opprettholde kompetansen og videre utvikling. Første helg i november arrangerer klubben navigasjonskurs for aktivitetslederne. Kursholdere er Espen Johnsen, statslos i Kystverket og Kristoffer Vandbakk kajakkinstruktør i ISKGA og NPFs kursstige. Vi blir 11 på kurset, og målet er å fremdeles være 11 etter navigasjon i mørket på søndagen!

Tilbud om Yoga: Vi er glad for å kunne tilby yoga til medlemmene denne sesongen også! Vi har gjort avtale med Back in the ring som holder til på Villa Hjerterom på Grålum. Vi starter opp allerede tirsdag 10.november. Det blir 6 treninger fram til jul 18-19.30 hver gang. Pris kr 1000,- Det er kun 12 plasser, så vær rask med å bestemme deg! Lokalet er stort nok til å holde 1 meter avstand, men minner om at man må holde seg hjemme ved symptomer på covid-19. Se mer info om påmelding på hjemmeside/Facebook.

Aktivitet før nyttår: Bassenget i Sarpsborg er under renovering, så det kan bli vanskelig med bassengtreninger i vinter. Vi har et par alternativer som skal sjekkes ut og kommer tilbake med info hvis det åpner seg en mulighet. Men! Blir det godvær i helgene framover, prøver vi å invitere til padletur! Luciapadling, romjulspadling og nyttårspadling står også på planen, og vi håper det kan gå som normalt!

Håper alle holder seg friske og raske, holder avstand og tar vare på hverandre! Vi satser på å møtes på vannet gjennom vinteren!

Padlehilsen fra styret