Mer info om Storesand Padleleir 4-6 juni!

Dato for Storesand Padleleir nærmer seg, og vi kan så smått begynne å drømme om summende leirliv og padleturer til kjente og ukjente øyer i Hvalers vakre skjærgård!

Det er selvfølgelig stor spenning til knyttet til smittesituasjon, og hvor langt den nasjonale åpningen har kommet i juni. I verste fall kan det sette en stopper for årets padleleir eller at det blir begrensing på antall deltagere. Men heldigvis! Smittekurven går nedover, vaksinetallene oppover og leirplanleggingen går sin gang! Vi er optimistiske og krysser fingre og padleårer for at vi møtes til padleleir i juni! Resten er utenfor vår kontroll, men vi skal være klare!

Parkering: Det har skjedd noen forandringer på Storesand siden sist. Som tidligere nevnt har det kommet nye lekre dusj- og toalettfasiliteter og nytt Friluftshus med kafè. Den nederste parkeringsplassen vil bli avgiftsbelagt, og antall parkeringsplasser er redusert. Derfor blir det nødvendig å benytte parkeringsplassen oppe ved hovedveien. Det blir mulig å kjøre ned og laste av. Vi er glade for at vi har fått til en ordning med Hvaler kommune så både teltavgift og parkeringsavgift for hele helgen inngår i leiravgiften:

Prisene for årets leir blir som følger:

• Enkelt deltager: kr 650,-
  • Par (familie): kr 800,-

Påmelding og betaling: Vi ønsker din påmelding så fort som mulig! Men på grunn av den usikre situasjonen velger vi å utsette selve betalingen til leieren nærmer seg. Betalingsinfo sendes ut når alt er klart.

Trykk for påmelding her: https://fredrikstad-kajakklubb.spoortz.no/portal/public/event/signup.do?siteId=798&eventId=43224

Program: Vi ønsker oss en tradisjonell leir med mye hygge og padleglede, men med en liten vri! Stemningsfull kveldspadling fredag og yoga med morgenbad både lørdag og søndag. Og det blir selvsagt lange og litt kortere turer til de flotte Hvaler-øyene, endelig turprogram spikres når værmeldingen er klar. Av work-shops kan nevnes «Bli trygg i kajakk gjennom lek», men flere er under planlegging!

På kveldene stiller FROSK med griller, og vi gleder oss til hygge og gøy i fellesteltet og på stranda. Ellers blir det fotokonkurranse og mulig å teste balansen på slakkline!

Eventuelle endringer blir formidlet via FB og hjemmeside. Vi håper inderlig vi kan samles til padleleir, og at mange har lyst til å komme til Storesand for en flott padlehelg i unike omgivelser!