Storesand Padleleir 2021 blir avlyst som et åpent arrangement for deltagere fra andre klubber.

Leirkomiteen har hatt dialog med Hvaler kommune og i tillegg satt oss nøye inn i gjenåpningsplanen for landet og de nyeste nasjonale og lokale smittevernreglene. Ut ifra en helhetsvurdering må vi innse at det planlagte tidspunktet for leiren i fullskala format, kommer noen uker for tidlig. Vi må dessverre skuffe alle som hadde tenkt seg en tur til Storesand for å delta på årets padleleir.

Konklusjonen rundt arrangementet er at selve padleaktiviteten er uproblematisk. Det er i den sosiale delen på land hvor risikoen blir for stor. Kommunen er mest bekymret for om det kommer deltakere fra områder med stort smittepress. Vi som arrangør har ikke mulighet til å følge opp hver enkelt deltaker og ha full oversikt hvor det til enhver tid er stort smittepress og hvilke regler som gjelder. I tillegg vil et stort antall deltagere utgjøre en smitterisiko ved bruk av felles dusj/toaletter. Vi er klar over at det er håp om at gjenåpningen blir tatt et steg videre før 4-6.juni, men slik det ser ut nå, vil det ikke bli tilstrekkelig lettelser og disse kommer i tilfelle for tett opp til leiren.

Vi er lei oss og er klar over at mange så fram til padling og sosial omgang med gamle og nye padlevenner. Av hensyn til planlegging for både dere som deltakere og oss som arrangør, har vi derfor valgt å ta beslutningen nå.

Vi vil også takke for den store responsen for arrangementet og håper at vi treffer noen av dere på vannet i løpet av den lange herlige padlesesongen vi foran oss!

Klubbarrangement

Det vil bli arrangert en mindre utgave av padleleieren 4-6 juni på Storesand for Frerikstad og Sarpsborg kajakklubbs medlemmer. Innholdet vil bli mye av det samme, men uten store partytelt som kan utgjøre en smittefare. Det vil også bli en begrensing på antall deltakere. Det vil bli lagt ut som et nytt arrangement.

Grunnkurset vil gå som planlagt.