Vålerenga Ishockey

Gutteklubben TaRæv har glemt fjoråret!
Vegard B. Lauritsen mener årets utgave av Gutteklubben sin er den beste på lenge..
20.12|Jarle Øvsthus|850 visninger

- I 2006 var de unge og lovende. I 2013 er de mer rutinerte og kanskje coach Lauritsen har klipt seg før årets cup.

Gutteklubben er en gjenganger i romjulscupen, i fjor ble det bare 1/8 finale. Når skal dere nå toppen?

"Fjoråret er glemt, og vi ser frem til en ny og spennende turnering. Det er liten tvil om at årets lag er et av de sterkeste på flere år. Matti er tilbake mellom stengende, som betyr at Jørn Veste er tilbake som løpsmaskinen vår (etter et meget godt innhopp på keeperplass i fjor), John Graue er signert fra AC Milan I og Svein Haugen fortsetter som stopperkjempe. Så gjenstår det å se om toppen kommer i år eller om vi utsetter den i fem år til".

Hva er styrken deres?

"Styrken vår må være organisering. Vi har en av Oddas beste keepere mellom stengene, og et kompakt forsvar med Haugen i spissen. Med flere løpssterke og skuddkåte spillere, er også angrepet vårt noe å frykte.

Hva er målsetingen i år?

"Målsetningen vår er lik som tidligere - gå videre fra gruppespillet. Alt etter dette vil være en enorm bonus. Samtidig går vi for å vinne Fair-Play prisen".

Hvem frykter dere i gruppespillet?

" AC Milan I må regnes som favoritter til gruppeseier. Tekniske og løpssterke ungutter på El Classico blir også vanskelige å ta"

Hvem vinner den 20. utgaven av Romjulscupen?

"Det er naturlig å tenke at Team Knopfler vinner i år. De har et meget sterkt lag, og får kun en straffe i mot. Tenker også at et nykomponert Nøtteknekkerne og The Usual Suspects har muligheter til å nå langt"

Spillere:

Stein Erik Korssund