Kompetanse og hygge-samling med gjester fra Toten

Langhelgen 10-13 mai får vi gjester fra Gjøvik og Toten kajakklubb. Vi tenkte det er gøy å bli kjent med folk fra en innlandsklubb, og vise dem hva våre padleområder har å tilby.

KOMPETANSE- OG HYGGETREFF PROGRAM

Langhelgen 10-13 mai får vi gjester fra Gjøvik og Toten kajakklubb. Vi tenkte det er gøy å bli kjent med en innlandsklubb, og vise dem hva våre padleområder har å tilby. Både de og vi har glede og nytte av å trene på teknikk, øke padlekompetansen, utforske nærområdet og, ikke minst, hygge seg rundt bålet/grillen. Denne helgen er åpen for alle som har grunnkurs eller mer, uavhengig av erfaring.

De to første dagene kommer vi til å trene på teknikk, se litt nærmere på hva som kreves for å gå aktivitetslederkurs, leke og finne på annen padlemoro. Teknikktrening vil være på nivå med teknikkurs. Lørdag og søndag er det aktivitetslederkurs, og de som ikke går på kurs kan padle på tur eller trene på teknikker ? litt ettersom hva været gir oss mulighet til.

Padlemessig er målet for samlingen å gi mulighet til å utveksle erfaringer, strekke grensene litt lenger enn grunnkurset, og øke deltakernes generelle padlekompetanse.

Har du aktivitetslederkurs fra før vil du kunne friske opp kunnskapen, og utveksle tanker og erfaringer med de andre deltakerne.

Program for helgen

TID:

Torsdag 10 mai kl 12 til og med søndag 13 mai. Kl 18.

STED:

Vi camper på Lettretangen, men dette kan vi ombestemme hvis vær og vind tilsier noe annet. Det ser foreløpig fint ut. For å komme til Lettretangen må vi padle.

Link: https://kart.gulesider.no/m/Cejso

TRANSPORT:

1. De som kommer på torsdag kan møte i Elingårdkilen, Kiwi ved hovedveien som går ut mot Engelsviken. Ta med hjul hvis du har. Vær padleklar kl 12.00.

Link til Kiwi: https://kart.gulesider.no/m/qyRR5

2. De som kommer på fredag kan møte på samme sted og padle sammen ut, padleklar kl 10.00.

3. De som kommer utenom disse tidene, anbefales å padle fra Andersenslippen. Det er like langt som fra Elingårdkilen, men det er meldt sydlig vind, og da blir det greit å padle med vinden i ryggen. NB! SEND EN MELDING TIL GRY NÅR DU DRAR DERFRA, SÅ HAR VI KONTROLL PÅ HVOR FOLK ER. 91599460.

Link til Andersenslippen: https://kart.gulesider.no/?c=59.209534,10.803208&z=14&q=%22Fredrikstad%20seilforening%22;84189951;yp

4. Aktivitetslederkurset starter på lørdag morgen kl 10.00. Vi møtes på Lettretangen. De som ikke har kommet allerede padler i samlet flokk fra Elingårdkilen/Kiwi kl 09.00. Trond skal ha beskjed om hvem som padler sammen utover.

PRISER:

De som skal på kurs betaler kurspris, dvs 2000,-  1700,- for medlemmer.

ApD/PpD får redusert pris på kurs..

MAT:

Alle tar med mat til eget forbruk. Vi satser på grill eller bål, men det er avhengig av været.

Spørsmål rettes Gry via sms på 91599460

Vel møtt til masse padling, teknikk, moro og ikke minst prek.

Padlæs og prekæs J