Støtte til idrettssatsing/sponsing for unge i Trolla Idrettslag.

Trolla IL velger i noen tilfeller å støtte unge idrettsutøvere som satser på sin idrett utenom idrettslaget. Vi åpner nå for å søke om støtte i 2019. Søknadsfrist er 15.Februar.

Bakgrunn

Dette gjøres hovedsaklig fordi det i liten grad tilbys spesialisering på idrett i TIL. Utøvere som satser på lagidrett, gjør dette videre i andre idrettslag (som for eksempel Vestbyen Fotball og Sverresborg Håndball). Utøvere som satser på individuell idrett, har i større grad behov for sponsing av foreldre, egeninnsats eller i kombinasjon med eksterne sponsorer. Styret har derfor besluttet at TIL skal tilby mulighet for støtte, og at dette kan gjelde alle medlemmer i idrettslaget. Derfor er det også utarbeidet et sett kriterier for de som vil søke.

Søkekriterier:

*Søker og dennes familie må være medlem av idrettslaget
*Søkers familie bør delta på idrettslagets aktiviteter
*Idretten det søkes støtte til, må være en del av Norges idrettsforbund
*Idretten må være av individuell karakter
*Utøver må kunne vise til resultater og ambisjonsnivå minimum på krets/landsdelsnivå
*Behov for kostnadsdekning må dokumenteres/sannsynliggjøres
*Det må opplyses hva det søkes støtte til/hva midlene skal brukes til
*Idrettsutøver som støttes plikter å yte tilbake til Trolla Idrettslag i form av f.eks. treningsveiledning, trenervirksomhet, dugnadsinnsats, evt. andre bidrag avhengig av behov og utøvers kompetanse. Støttet utøver må selv ta initiativ til dette.
*Støttet idrettsutøver plikter å rapportere aktivitet og resultater minst 2 ganger årlig og holde TIL v/styret informert om sin utvikling og ambisjoner.
*Beslutning/avslag om støtte avgjøres av styret, og skal begrunnes skriftlig og dokumenteres i styreprotokoll
*Søknadsfrist 20 .januar 2018 for støtte/sponsing i 2018.

Støtte til hver utøver er begrenset oppad til kr 10.000. Innvilget støtte vil utbetales ca 1. april 2018.

Søknader sendes til styrets leder, Arild Mork på epost: mork661@gmail.com