Trolla IL

Planer for idrettsplassen

Planer for idrettsplassen pr.2021

• Det har i lengre tid vært jobbet med å få erstattet det utdaterte garderobebygget fra 1976 med et mer fremtidsrettet driftsbygg, som kan støtte dagens og fremtidens aktiviteter / arrangement på best mulig vis. Bygget vil ha toaletter, varmestue/kjøkken, garderober og lager for utstyr i hovedsak. Bygget ble påstartet høsten 2020 og fikk ble tett bygg november 2020. På vinteren 2021 ble det påstartet med isolering av tak samt oppsett av stenderverk for alle rom. På sommeren og utover høsten har man begynt å få på plater i tak og på vegger. Mye av det elektriske er på plass med trekkrør og kabler samt utvendig graving har kommet langt. Vann er boret med stort funn. Plan er å fortsette å ferdigstille det utvendige arbeidet på høsten mens innredning fortsetter utover høsten. Det er uklart når hele bygget kan tas i bruk, men toalett og utstyrslager er de rommene man sikter på å ferdigstille først.
  • Det ble i 2019 støpt ned en solid basketkurv på utsiden av kunstgressbanen som ønskes skal bli del av en større asfaltert basketbane og kan brukes til isbane om vinteren.
  • På langsiden mot fjorden er det planer om pumptrack sykkelbane for store og små.
  • Ved grillytta er det plan om en større gapahuk (3x6 m) med grill samt at det ønskes noen lekeapparater ved parkskiltet.

Nytt driftsbygg på idr.plassen vil ha størrelsen 8 x 12 meter.

Bak kunstgressbanen ble det støpt ned solid basketkurv i det som er første del av en asfaltert basketbane. Denne kan brukes til flere aktiviteter inkl isbane på vinteren.

TROLLA IDRETTSLAG