Rosende ord til Trolla Diskgolfpark ifbm brukerundersøkelsen

Den første brukerundersøkelsen for Trolla Diskgolfpark ble gjennomført i november i år. Et tyvetalls fyldige vurderinger, fra de som har gått minst en full runde eller opp i mot 15 runder i år, må sies å være meget god respons. Har oppsummert vurderingene for det første driftsåret, mye ros og noen konstruktive forbedringspunkter å jobbe med til neste år.

Diskgolfparken ble offisielt åpnet 27.Mai i 2018 i nydelig sommervarne. Det første driftsåret har hatt en grei strøm av spillere både på dagtid og kveldstid. Brorparten har nok vært eksterne, men en god del interne trollabaoere har uttalt at de har prøvd seg på banen. Diskgolf er fortsatt veldig nytt for mange i Trolla og det vil ta litt tid før flere får spilt seg varm og lært seg bedre kasteteknikk, diskutvalget og reglene. Regner med flere får øynene opp for diskgolf i 2019 og prøver det som betegnes som en veldig morsom og flott bane i undersøkelsen. Man trenger ikke være god for å ha det gøy med diskgolf, dette er for alle nivåer.

Brukerundersøkelsen gav Trolla Diskgolfpark mer enn tommel opp, en liten applaus kan du si, og takk til alle de som har jobbet med etableringen av banen. Verdensmester i diskgolf fra 2009, Avery Jenkins fra USA, roste banen stort og håpet på utvidelse, ref: video https://www.youtube.com/watch?v=B9fY6pnCnzo. Ros har de fleste tilbakemeldingene på undersøkelsen også gitt uttrykk for. Den nyetablerte driftsgruppen i diskgolf er opptatt av å gjøre eksisterende bane til en enda bedre opplevelse i 2019 med noen justeringer.

Har samlet en del varierte tilbakemeldinger fra noen spm som har vært stilt. God lesning!!

Totalt sett, hva synes du om dagens 10-hullsbane?

1. Flott og gjennomført bane.
2. Liker banen godt. Fin skogstur får man også i samme slengen. Fine skilt som gjør det enkelt å finne veien. Gode tee-pads.
3. Synes det er en fin bane for flere nivåklasser, med god variasjon. Stedvis litt myrete, men ellers en fin sideaktivitet for de som evt. går tur i skogen.
4. Veldig morsom og annerledes fra resten av banene vi har i Trondheim.
5. Varierte kast, både forehand og backhand. Veldig gode teepads og bra skilting mellom hullene. Merker at det er lagt ned mye jobb i banen
6. Synes det er en veldig fin og variert bane. Byr på mange forskjellige typer kast. Kunne hatt enda flere hull.

Hva synes du er bra med dagens 10-hullsbane?

1. Det er gjort en solid jobb med skilt og teepads. Gode fairways.
2. Utfordrende og ganske artig å prøve en bane med hull som er i bare skogen..nesten som å være på en liten fjelltur.
3. Liker at det går mer på teknikk og presisjon enn lengde. Variert bane med ulike utfordringer (høyeforskjeller opp og ned, høyre og venstre hull, varierende tetthet av trær).
4. Liker variasjonen i ulike type kast, noen av hullene krever kast som ikke er å finne mange andre plasser. Det er fin flyt mellom kurv og neste tee, noe som er viktig for en liten bane som dette. De lengste hulla, på ca90+- meter er veldig bra. Utfordrer de fleste, og er ikke bare en enkel hyzer. Synes det er gjort en god innsats når det kommer til rydding av fairway, men det kunne vært mer ryddet for lyng, men det er mulig det er gjort siden jeg spilte der, og det forsvinner jo litt med tiden når det tråkkes ned osv.
Kult med noen oppreiste kurver! Som de fleste baner har du både must-get-berdiene, og de berdiene du jubler over, det er bra.
5. De få gangene jeg har spilt på Trolla så har jeg kost meg veldig! Det er gjort en fantastisk jobb på banen, de små detaljene på alt fra skilt til teepadsene er super!
6. Det er en veldig god skogsbane med de utfordringene dette medfører. En del av hullene er helt nydelige, spesielt hull 5 og 7 la jeg merke til at jeg elsket å kaste.
7. Beliggenhet og ikke minst integreringa i terrenget . Nydelig og godt merka bane.
8 Dere har soleklart de beste Tee-ene i byen! De unike hullene, 2, 4,5 og 10 er veldig bra utført! Kult å komme unna OB-asfalten.

Har du andre kommentarer ang TDGP?

1. Gleder meg til å se hva som kan gjøres i 2019! Super bra jobba!
2. Det må jo være fullt mulig å invitere til å ta noen serierunder for TFK oppe i Trolla DGP. Da får man virkelig testet banen, og mange kan gi tilbakemelding og synspunkter.
3. Fantastisk banealternativ sett i forhold til dagens baner i Trondheimsområdet . Også i skogen da 😁 !
4. Bra jobba! Vises godt at det er lagt ned bra med arbeid :)
5. Det er gjort en veldig god jobb med banen og jeg tror den har mye potensiale til å bli en ganske unik bane. Hva med å lage en kurv som henger mellom to trær eller lignende?
6. Savner flere hull.
7. Avery Jenkins mente den var den beste banen i byen!