Skeid

1965: Tre finaler må til

Jan Gulbrandsen

Jan Gulbrandsen ble cupmester for sjette gang da Skeid til slutt slo Frigg 2-1 i den tredje NM-finalen på Ullevaal stadion.

Den første kampen endte uavgjort 2-2, og Trygve Bornø og Kai Sjøberg scoret for Skeid. Den andre finalen endte 1-1, der Pål Sætrang scoret Skeids mål.

Sætrang scoret også i den tredje finalen sammen med Terje Gulbrandsen. Dette var den første rene Oslo-finalen i NM. 19 000, 9000 og 9000 tilskuere så kampene.

Her er norgesmesterne: Kjell Kaspersen, Ragnar Næss, Kjell Wangen, Jan Gulbrandsen, Frank Olafsen, Finn Thorsen, Erik Mejlo, Per Egil Bjørnsen, Terje Gulbrandsen, Trygve Bornø, Kai Sjøberg, Pål Sætrang, Terje Kristoffersen.